بارانکده

رضا منصف

بارانکده

رضا منصف

پیام های کوتاه

  • ۲۴ فروردين ۹۲ , ۱۷:۲۱
    عشق
  • ۲۴ فروردين ۹۲ , ۱۴:۵۴
    تماس
  • ۱۵ فروردين ۹۲ , ۱۴:۱۰
    کاش
  • ۲۹ اسفند ۹۱ , ۱۷:۳۰
    عید

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

  • ۲۴ فروردين ۹۲ ، ۱۷:۲۱ عشق
  • ۲۴ فروردين ۹۲ ، ۱۴:۵۴ تماس

یازده

دوشنبه, ۱ بهمن ۱۳۸۶، ۰۳:۰۹ ق.ظ

چیزی را که بزرگترها  دربارهء روزهای تولد تو نمیدانند، این است که وقتی 11 ساله ای، به تو نمیگویند که ده، نه، هشت، هفت، شش، پنج، چهار،سه، دو و یک ساله هم هستی.

   صبح روز یازدهمین سالروز تولدت که از جا بلند میشوی، انتظار داری احساس 11 سالگی کنی، ولی نمیکنی. چشمهایت را باز میکنی و میبینی که همه چیز درست مثل روز قبل است و فقط یک روز از دیروز گذشته است، ولی تو اصلا" احساس 11 ساله بودن نداری. هنوز حس میکنی 10 ساله ای و واقعا" هم هستی، چون 10 سالگی زیر لایهء 11 سالگی نشسته است.

   هنوز مثل خیلی از روزها ممکن است حرفهای احمقانه بزنی و این مربوط به آن بخش از وجود توست که هنوز 10 ساله است. شاید بعضی از روزها دلت بخواهد مادرت بغلت کند، چون ترسیده ای و این ترس مربوط به آن بخش از وجود توست که پنج ساله است. شاید روزی درست مثل وقتی که کاملا" بزرگ شده ای نیاز داشته باشی مثل سه سالگی ات گریه کنی و عیبی هم ندارد. این درست همان حرفی است که وقتی مامان غمگین است و احتیاج دارد گریه کند، به او میگویم. از کجا معلوم؟ شاید در آن لحظات، مادر هم حس میکند سه ساله است.

   بزرگ شدن ما، مثل بزرگ شدن یک پیاز است، یا مثل درخت و یا مثل عروسک های چوبی کوچک من که لایه لایه و یکی یکی داخل همدیگر جا میگیرند. 11 ساله شدن هم اینطوری است.

          *قسمتی از مطلب "یازده" نوشتهء ساندرا سی سنروس، ترجمهء لادن خضری از روزنامهء ایران / سه شنبه 25 دیماه 1386 / صفحهء 16
۸۶/۱۱/۰۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا منصف

نظرات  (۳)

راسته خوب
حرف راست جواب نداره
در آمار گیری وبلاگم شرکت کنید ....
ممنون
۱۱ اسفند ۸۶ ، ۲۲:۱۶ الهام چتری
متن جالبی بود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی