بارانکده

رضا منصف

بارانکده

رضا منصف

پیام های کوتاه

  • ۲۴ فروردين ۹۲ , ۱۷:۲۱
    عشق
  • ۲۴ فروردين ۹۲ , ۱۴:۵۴
    تماس
  • ۱۵ فروردين ۹۲ , ۱۴:۱۰
    کاش
  • ۲۹ اسفند ۹۱ , ۱۷:۳۰
    عید

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

  • ۲۴ فروردين ۹۲ ، ۱۷:۲۱ عشق
  • ۲۴ فروردين ۹۲ ، ۱۴:۵۴ تماس

نبود دیدن رویت نصیب دیدۀ تر

يكشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۱۸ ب.ظ

دیشب بعد از مدتها یه شعر گفتم
با توجه به این که مدت زیادی بود از این فضا فاصله گرفته بودم، خوشحال میشم ایراداتشو گوشزد کنین:

 

 

دختر احوال ابری، ای مطر

کی شود دیدار چشمانت نصیب چشم تر؟

 

ناز بانوی زمستان، سنگ دل

غصه نادیدن تو میزند بر جان شرر

 

بی تو دیده ابرِ ابر است، رعد هق هق میکند

کاش و صد ای کاش کانت فی النظر

 

من که ننیوشیدم آن چه پیر گفت

وز جهالت های خود دیدم ضرر

 

پیر میگفتم مکرر: ای پسر

تا توانی از پری رویان حذر

 

(10 دی 1391؛ کرج)

 

 

پ.ن:

...

بی مزد بود و منت

هر خدمتی که کردم

یا رب مباد کس را 

مخدومِ بی عنایت

...

جور از حبیب خوشتر

کز مدعی رعایت

...

(حافظ)

۹۱/۱۰/۱۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا منصف

باران

زمستان

عشق

نظرات  (۵)

۱۰ دی ۹۱ ، ۲۰:۴۸ خانوم بادبادک
وقتی سخن از دل میاد
نباید دنبال ایراد گرفتن ازش بود
پاسخ:
: )
دوست عزیز سلام
ببینید اگه شعرتون در فضای شعر کلاسیکه باید وزن داشته باشه و شما خیلی از جاها از وزن خارج شدید و نصراع هاتون وزن عروضی نداره یا رکنهای عروضی تون کم و زیاده:
دختر احوال ابری ای مطر = فاعلاتن فاعلاتن فاعلن
کی شود دیدار چشمانت نصیب چشم تر= فاعلاتن فاعلاتن فاعلاتن فاعلن
می بینید؟ یک فاعلاتن اضافه دارید. نمیدونم شاید اصلا از اول نخواسته بودید وزن عروضی سنتی رو رعایت کنید :)
ولی باید بگم دایره لغات وسیعی دارید و از واژه ها برای بیان منظورتون خیلی خیلی خوب استفاده می کنید.
موفق باشید.
پاسخ:
سلام
سپاس از وقتی که گذاشتین
لطف دارید
شما هم موفق باشید : )
رضـــــــــــــــــــــــا؟!؟!
پاسخ:
بعله؟

قشنگ بود، خیلی...

فقط یه چیز، من انگار قبلا خونده بودمش! کجا گذاشته بودی قبلا؟

رخنامه؟

پاسخ:
آری، رخنامه!
این "تا توانی از پری رویان حذر"
دقیقا همین

فرش سپید هر روز شنبه تا سه شنبه ساعت 6 تا 6 و نیمِ
و من دوشنبه ها برنامه دارم !

پاسخ:
دوشنبه این هفته دیدم : )

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی